четвер, 14 березня 2019 р.

Позакласний захід "Нумо, дівчата!"




  

Позакласний захід

між дівчатами



Підготувала 
вчитель трудового навчання  
Бартош О.А.







Розум полягає не лише у знанні,
а й в умінні застосо­вувати ці знання.
Аристотель



Конкурс-гра «Нумо, дівчатка!».
Для дівчаток 8-х класів

Мета: 
•    сприяти розвитку в учнів естетичних смаків, інтелектуальних здібностей, пізнавальних можливостей, умінь;
•    формувати культуру спілкування;
•    виховувати доброзичливість, взаємопідтримку, працелюбність, повагу один до одного.
Інструменти та матеріа­ли: гольник з голками, ножиці,спиці для в’язання,ніж, нитки, тканина, ґудзики, бинт, наперсток, картопля, фрукти, крупи.

ХІД ЗАХОДУ
І. Організаційна частина

Формується дві команди по 7 дівчаток.
Кожна команда обирає на­зву, девіз і капітана.
Журі у складі  ……. осіб (обирає вчитель із присутніх вчителів).

ü  Вступне слово вчителя

Шановні гості, учасники гри, уболівальники, поважне журі! Сьогодні ми зібралися для того, щоб продемонструвати свої знання, уміння, навички з трудо­вого навчання, оцінити їх, поба­чити успіхи. Праця — це безпе­рервний процес, джерело на­шого добробуту, життя, гарного настрою. Сьогодні кожен з вас буде старатися це довести під час проведення гри «Калейдоскоп знань і вмінь». Шановні учасники, хочу побажати вам бути дружні­ми, уважними, активними, а по­важному журі бажаю об'єктивно оцінювати успіх кожної команди загалом і кожного її члена зо­крема. Тож, команди, чи готові ви до змагань?

Команди: Готові!

Ведуча 1. Якщо ви з інтересом відгадуєте кросворди, берете участь у вікторинах, любите теле­передачі «Найрозумніший», «Що? Де? Коли?», то сьогоднішня гра — саме для вас.
Ведуча 2. Урок-гра — це шлях до вдосконален­ня. Тож, починаймо! Бажаємо успіху нашим командам і приєм­ного відпочинку гостям.
Ведуча 1. У сьогоднішній грі беруть участь дві команди. 

Ведуча 2. А зараз давайте привіта­ємо членів журі (оплесками), які будуть під­раховувати бали й визначать переможця гри.

Ведуча 1. 
Журі, шановне й справедливе!
Команди строго не судіть.
За кожен промах й перемогу
Ви бали й усмішки даріть.


II.   Проведення конкурсів

Ведуча 2. Отже, починаємо 1 конкурс. Привітання команд "Візитна картка".
Командам було дано домашнє завдання: придумати назву і емблему команди, підготувати
невеличке привітання - віршовану гумористичну композицію, звернену до суперників, членів журі та вболівальників (додаток 1)
(Максимальна кількість балів – 5).

Ведуча 1. Ми прослухали привітання і візитку команд «__________» та «___________». Нагадую членам журі, що цей конкурс оцінюємо за п'ятибальною системою.
Ведуча 2. Дівчата всі налаштовані серйозно на боротьбу, тому членам журі нелегко буде визначити переможців.
Ведуча 1. Журі підбиває підсумки 1-го конкурсу
Ведуча 2. Оголошую завдання другого конкурсу.

2.  Конкурс «ХТО ШВИДШЕ»
Мета конкурсу: повторити правила безпечної праці під час вишивання.
Умови конкурсу: ведуча зачи­тує початок правила, а члени ко­манди його закінчують.
За кожну правильну відпо­відь — 1 бал. (Максимальна кількість балів – 10).

Правила безпечної праці та санітарно-гігієнічні вимоги під час вишивання
1. Вишивати треба, сидячи на стільці із…   (спинкою).
2.Сидіти потрібно…   (прямо).
3.Важливо обрати правильну позу, щоб світло падало на ткани­ну з… (лівого) боку.
4.Відстань від очей до виробу повинна бути… (25-30 см).
5.Перед вишиванням треба ретельно… (вимити руки).
6.Через кожну годину треба давати очам відпочинок на… (5-10 хв).
7.Інструменти і пристосуван­ня зберігати у… (спеціальній шка­тулці).
8. Забороняється залишати голку без… (нитки).
9. Не можна підносити голку близько до… (обличчя).
10.Забороняється вколювати голку в… (одяг, крісло).
11.Ножиці на робочому столі потрібно класти із зімкнутими ле­зами, направленими… (від себе).
12.На робочому місці слід дотримуватися… (чистоти і по­рядку).

Журі підбиває підсумки 2-го конкурсу

Ведуча 2. Переходимо до третього конкурсу.
Конкурс 3. «ТИ — МЕНІ, Я — ТОБІ»

Умови конкурсу: кожна ко­манда зробила деревце з листоч­ками, на яких написані запитання. (Домашня заготовка.) Кожний учасник команди-суперника зри­ває листочок і дає відповідь.
За кожну правильну відпо­відь — 1 бал. (Максимальна кількість балів – 9-10 б).
Якщо команда, яка поставила запитання, сама не знає відповіді на нього, то на неї накладається штраф — 1 бал.

Запитання
Шерсть якої тварини нази­вається руно? (Вівці.)
Яка комаха виробляє сиро­вину для виробництва тканин? (Шовкопряд.)
Як називається матеріал, що складається з ниток, які переплі­таються? (Тканина.)
Які шви належать до лічильної техніки вишивання? (Хрестик, гладь, штапівка, занизування.)
Які є техніки вишивання? (Вільна і лічильна.)
Які орнаменти переважа­ють на тернопільських вишиван­ках? (Геометричні, геометрично-рослинні.)
Як правильно прати вишиті вироби? (У теплій воді, дитячим милом.)
Які види гладі ви знаєте? (Пряма, коса, качалочкова.)
«Прізвище» й «ім'я» вишивального шва — К. X. («Косий хрестик».)
Яку тканину використову­ють для вишивання хрестом? (Канву.)
Яким пристосуванням уси­ляють нитку в голку? (Нитковтягувачем.)
Яке символічне значення червоного кольору? (Життя, здоров'я, кохання.)
Якими нитками вишивають найчастіше? (Муліне.)
Які зараз найпоширеніші кольори у вишивці? (Чорні, червоні, білі
Якими способами обробляють краї вишитих виробів? (Торочками, рубцями, зубцюванням.)
Що називається рапортом? (Частина орнаменту, яка ритмічно повторюється.)
Хто оздоблює вироби із тканин візерунками з ручних стібків? (Вишивальниця.)
Як треба прасувати виріб? (З вивороту на м'якій тканині.)

Журі підбиває підсумки 3-го конкурсу
Ведуча 2. Дякуємо. Просимо журі  оголосити результати 3-х конкурсів.

Ведуча 1
Ну що ж, не погано. Далі,

А ми продовжуємо. Четвертий конкурс під назвою «Приший ґудзик».

Конкурс 4 «ПРИШИЙ ҐУДЗИК»

Умови конкурсу: на столі розміщені інструменти та матеріали: гольник з голками, ножиці, наперсток, різнокольорові ґудзики, нитки, тканина.
Ведучий запрошує по одному учаснику з кожної команди, які справно володіють шиттям.
Завдання для учасників: ма­ючи інструменти та матеріали, пришити ґудзики з використан­ням мотивів орнаментальних композицій вишивки (геометрич­ний, зооморфний…).
Час виконання завдання — 5 хв.
Максимальна оцінка - 5 балів. 

Ведуча 1Конкурс закінчено. Дівчата свої роботи передають членам журі для оцінювання.
Журі підбиває підсумки 4-го конкурсу

Конкурс 5. «ЮНІ В’ЯЗАЛЬНИЦІ»
Умови конкурсу: на столі розміщені інструменти та матеріали: нитки, спиці, ножиці.
Ведучий запрошує 2-х учасників — по одному з кожної команди.

Завдання для учасників: ма­ючи інструменти та матеріали, набрати 20 петель та пров’язати 2 ряди лицевою в’язкою.
На виконання відводиться лише 5 хвилин,.
 (Максимальна кількість балів – 5).
Конкурс 6. «МАЙБУТНЯ ГОСПОДИНЯ»

Умови конкурсу: на столі розміщені ніж та картоплина.
Ведучий запрошує 2-х учасників — по одному з кожної команди.

Завдання:  хто швидше та якісніше почистить картоплю, І у кого найдовша обчищена картопляна шкоринка?
(Максимальна кількість балів - 2 бали)

Конкурс 7 ЕДИЧНА ДОПОМОГА".

"Хто швидше і якісніше забинтує палець?" Надайте першу допомогу потерпілим.

Викликаються бажаючі брати участь у конкурсі.

Журі підбиває підсумки останніх конкурсів

Ведуча 1

Конкурс 8 «ДОТИК + НЮХ»

Умови конкурсу: кожній команді дається заготовлений аркуш паперу й ручку.
Завдання: Член кожної команди по черзі визначить, чи вміє він за запахом із зав'язаними очима з'ясувати, що лежить перед ним на трьох тарілках. Після того як вам розв'яжуть очі і накриють тарілки, ви напишете свої припущення.
 (Скибочки апельсини, мандарина, ківі 3 бали)

Ведучий 1.Отже, першою із завданням справилася команда….
Журі оцінює.
Ведуча 2. 

Конкурс 9 « СХОВАНІ СКАРБИ»
Умови конкурсуперед вами мішечки, у яких сховані скарби
Завдання: Ви­значте на дотик види круп у кожному мішечку. (Пшоно, манна крупа, рис) Назвіть у порядку дотику. (З бали)

Журі підбиває підсумки останніх 2-х конкурсів

Ведуча 1

Конкурс 10 ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ. «МОДА XXI СТОЛІТТЯ.
ЮНА МАНЕКЕННИЦЯ»
Учитель. Не секрет, що юні дівчатка, дивлячись по теле­візору на довгоногих красунь, які демонструють модний одяг, мріють стати такими самими. І хто знає, можливо, невдовзі ми побачимо і когось із наших конкурсанток на подіумі. А сьогодні в них перша спроба продемонструвати модель одягу, який буде популярний у майбутньому. Оцінюємо артистичність, актуальність саму модель. (5 балів)

Умови конкурсу: кожній команді потрібно підготувати модель паперового одягу.
Завдання: команді потрібно виготовити сукню на бал «Майстринь» з паперу (сукні має бути вже на моделі).
Журі оцінюють:
практичність;
універсальність;
підбір кольорової гами;
почуття гумору;
функціональність.
(Максимальна кількість балів 5)

Журі підбиває підсумки 10-го конкурсу

Ведуча 2. 
Наступний конкурс для команд із домашньої заготівки.

Конкурс 11. «ЗАГАДКИ»

Умови конкурсу: методом «Мікрофон» кожна команда по черзі загадує загадку своїм суперникам. (Домашня заготовка.)
За кожну правильну відповідь — 1 бал.

Загадки
1.Усіх обшиває, сама одягу не має. (Голка.)
2.Сіяли, топили,
Потім колотили,
Чесали і ткали,
на стіл застеляли. (Льон.)
3.Били мене, рвали.
По траві валяли,
Половину з'їли,
А другу — на себе наділи;
(Коноплі.)
4.Ріжемо все, що треба:
Ми поріжемо для тебе
І тканину, і папір.
Як не віриш—перевір. (Ножиці)
5.Маю вухо, гострий ніс,
Із бавовни в мене хвіст.
(Голка з ниткою.)
6.Чорні, білі, кольорові,
Шити все вони готові —
Сукні, шапки, рукавички,
Допоможуть ці сестрички.
(Нитки.)
7.На пальці одному відро догори дном. (Наперсток)
8.Поринало, поринало, поки хвоста не стало. (Голка з ниткою.)
9.Два пани вдягли одні штани. (Ножиці.)
10.Маленька, тоненька, рук не має, а гарно вишиває. (Голка.)
11.В'ється, як річка, а зветь­ся… (Стрічка.)
12.Лежить свинка, у неї поколена спинка. (Наперсток)
13.Хто одежу шиє всім:
І дорослим, і малим,
Дружить з голкою й тканиною,
Строчить швейною машиною.
(Швачка.)
14.Є сорочка у моєї мами,
Вишита барвистими нитками.
(Вишиванка.)
Журі оцінює й підраховує бали команд за 8-й конкурс

Ведуча 1
 9. Конкурс «КМІТЛИВИЙ»

Умови конкурсу: оцінюється швидкість і правильність вико­нання завдань.
Ведучий запро­шує по 2 учасника з кожної команди, у яких добре розвинуте логічне мислення.
Конкурс складається з двох завдань. Кожне завдання має свою оцінку. Учасники пам’ятайте, що цей конкурс є останнім. Можливо він і стане результативним

Завдання І
На столі розкладені схема орнаменту вишивки та конверт з пазлами того самого орнаменту, який треба скласти.
Час виконання завдання — 2 хв.
Максимальна оцінка — 5 балів.

Ведуча 2. Час закінчено, а ми продовжуємо конкурс.
Завдання 2
Скласти прислів'я про працю за поданими словами.
За кожне прислів'я  — 1 бал.

1.Діла — сила.
(Без діла слабіє сила.)
2.Діла — слів.
(Більше діла — менше слів.)
3.Діло — сміло.
(Зробив діло — гуляй сміло)
4.Дбає — має. 
(Хто дбає, той має.)
5.Камінь — вода.
(Під лежачий камінь вода не тече.)

Ведуча 1. Команди передають свої аркуші-відповіді журі для оцінювання.
Журі підбиває підсумки 9-го конкурсу

III. Підбиття підсумків

Ведуча 2. Шановне журі, вам слово. Оголошуйте підсумки змагань.
Ведуча 1Спасибі журі та всім учасникам

Заключне слово вчителя
Сьогодні ми з вами узагальнили і закріпили знання, отримані на уроках Обслуговуючої праці, які знадобляться вам у житті. Провели чудовий урок. Я гадаю, що кожен з нас піде з цього класу з почуттям задоволення.
Хочу привітати команду-переможця, як результат перемоги ви отримуєте за урок оцінку «12». Виступ команди-суперника теж оцінено, її члени отримують по 11 балів. Також кожен учасник уроку-гри не залишиться без оцінки. Група вболівальників команди «____________» отримує за урок по 10 балів, вболівальники команди «___________» по 9 балів. І звичайно учасниці гри – ведучі, вони отримують по 11 балів.
Дякую всім учасникам гри, членам журі.
На цьому урок-гру закінчено.
БАЖАЮ ВАМ УСПІХУ!




Додаток
Результати (оцінювання) конкурсів
Назва
конкурсу
Кількість балів
Команда №1

назва
Команда №2

назва
№1 «Візитна картка»
(кіл-ть балів – 5)


№2 «Хто швидше»
(кіл-ть балів – 10)


3 «ТИ — МЕНІ, Я — ТОБІ»
(за правильну відповідь 1 бал)


№4 «ПРИШИЙ ҐУДЗИК »
 (кіл-ть балів – 5)


№5 «ЮНІ ВЯЗАЛЬНИЦІ »
(кіл-ть балів - 5)


№6 «МАЙБУТНЯ ГОСПОДИНЯ»
(кіл-ть балів – 5)


№7 «МЕДИЧНА ДОПОМОГА»
(кіл-ть балів – 3)


№8 «ДОТИК+НЮХ»
(кіл-ть балів – 3)


№9 «СХОВАНІ СКАРБИ»
(к-ть балів – 3)


№10 ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ «МОДА ХХІ СТОЛІТТЯ. ЮНА МАНЕКЕННИЦЯ»
(кіл-ть балів – 10)













Загальна   кіл-ть балів


Переможці (місце)



І місце –______________         ІІ місце – ____________







Додаток 1
Вас вітає команда «Україночки»:
Добрий день у цьому класі
Усім учням й вчителям.
Привітаємось, щоб знали
Всі, кому аплодувать.
Ми команда дружна й сильна,
Знаєм все про ПРАЦЮ ми!
На емблемі в нас – калина,
Ненька наша - Україна.
Ми веселі та активні
Товариські та зичливі,
В дружбі – вірні й щирі,
Жити любимо у мирі.
Чи десь є іще такі?
Бали легше щоб отримать
Для журі дарунок є:
Зачарована ця ручка
Двійки ставить не дає! (дарують журі ручки)

Пляшечки ми вам даруєм,
Суперники милі,
Щоб пили ви молоко,
Набирались сили. (дарують 1,5-літрові пляшки з сосками)

Хоч і знаєм ми науку,
Все одно приклали руку,
Підкупить щоб глядача! (кидають в зал глядачам намальовані долари)
Тож, будь ласка, судді, ставте
Лиш високі бали нам!
Ви ж гучніше вболівайте,
Оплески даруйте нам.


Вас вітає команда «Голочки»:
Добрий день журі та учні!
Дуже раді вас зустріти,
Бо тепер ми вам покажем,
В кого розум переваже.
Наші ніжні руки
Знають всяку роботу,
До шкільної науки
Маємо хист і охоту.

Наш девіз (учасники команди разом):
Най... ерудованіші,
Най.. .розумніші,
Най... прекрасніші,
Най... акуратніші,
Най.. .оригінальніші,
Най.. .кращі дівчата
«Разом нас багато - нас не подолати»

(До журі)
Ой, журі, ви наше миле,
Скільки ж вам потрібно сили,
Щоб команди оцінить,
Бали чесно присудить.
Учасники команди:
Ми прийшли до вас, кажуть, що даремно,
бо суперники виграють напевно.
Тільки ми не прості, будемо змагатись,
а суперників нам нічого боятись.
А для вас, суперники наші,
принесли із дому каші,
як ви кашу цю з'їсте,
бали нам всі віддасте.
Ще ми вам, журі, даруєм
В'язку бубликів оцих.
Ми вас дуже всіх цінуєм
І зіграємо для всіх. І зіграєм краще всіх
А ще хочемо сказати
Нашому журі,
Щоб накинули нам балів
У кінці цієї гри.


Для команд



4. Конкурс «ТИ — МЕНІ, Я — ТОБІ»

Умови конкурсу: кожна ко­манда зробила деревце з листоч­ками, на яких написані запитання. (Домашня заготовка.) Кожний учасник команди-суперника зри­ває листочок і дає відповідь.

Запитання
І команда
Шерсть якої тварини нази­вається руно? (Вівці.)
Яка комаха виробляє сиро­вину для виробництва тканин? (Шовкопряд.)
Як називається матеріал, що складається з ниток, які переплі­таються? (Тканина.)
Які шви належать до лічильної техніки вишивання? (Хрестик, гладь, штапівка, занизування.)
Які є техніки вишивання? (Вільна і лічильна.)
Які орнаменти переважа­ють на тернопільських вишиван­ках? (Геометричні, геометрично-рослинні.)
Як правильно прати вишиті вироби? (У теплій воді, дитячим милом.)
Які види гладі ви знаєте? (Пряма, коса, качалочкова.)
«Прізвище» й «ім'я» вишивального шва — К. X. («Косий хрестик».)

ІІ команда
Яку тканину використову­ють для вишивання хрестом? (Канву.)
Яким пристосуванням уси­ляють нитку в голку? (Нитковтягувачем.)
Яке символічне значення червоного кольору? (Життя, здоров'я, кохання.)
Якими нитками вишивають найчастіше? (Муліне.)
Які зараз найпоширеніші кольори у вишивці? (Чорні, червоні, білі
Якими способами обробляють краї вишитих виробів? (Торочками, рубцями, зубцюванням.)
Що називається рапортом? (Частина орнаменту, яка ритмічно повторюється.)
Хто оздоблює вироби із тканин візерунками з ручних стібків? (Вишивальниця.)
Як треба прасувати виріб? (З вивороту на м'якій тканині.)

  

Конкурс «ЗАГАДКИ»

Умови конкурсу: методом «Мікрофон» кожна команда по черзі загадує загадку своїм суперникам. (Домашня заготовка.)
За кожну правильну відповідь — 1 бал.

Загадки
1.Усіх обшиває, сама одягу не має. (Голка.)
2.Сіяли, топили,
Потім колотили,
Чесали і ткали,
на стіл застеляли. (Льон.)
3.Били мене, рвали.
По траві валяли,
Половину з'їли,
А другу — на себе наділи;
(Коноплі.)
4.Ріжемо все, що треба:
Ми поріжемо для тебе
І тканину, і папір.
Як не віриш—перевір. (Ножиці)
5.Маю вухо, гострий ніс,
Із бавовни в мене хвіст.
(Голка з ниткою.)
6.Чорні, білі, кольорові,
Шити все вони готові —
Сукні, шапки, рукавички,
Допоможуть ці сестрички.
(Нитки.)
7.На пальці одному відро догори дном. (Наперсток)


8.Поринало, поринало, поки хвоста не стало. (Голка з ниткою.)
9.Два пани вдягли одні штани. (Ножиці.)
10.Маленька, тоненька, рук не має, а гарно вишиває. (Голка.)
11.В'ється, як річка, а зветь­ся… (стрічка.)
12.Лежить свинка, у неї поколена спинка. (Наперсток)
13.Хто одежу шиє всім:
І дорослим, і малим,
Дружить з голкою й тканиною,
Строчить швейною машиною.
(Швачка.)
14.Є сорочка у моєї мами,
Вишита барвистими нитками.
(Вишиванка.)


































1 коментар:

  1. Casino Games – How to Play for Real Money - JT Hub
    At JamBase Casino, we're all about online 강원도 출장마사지 casino games! 상주 출장안마 Experience casino games by 아산 출장마사지 playing 남양주 출장마사지 casino games 김해 출장안마 on your phone, tablet or mobile!

    ВідповістиВидалити